2015. június 27., szombat

Levendula aratás



A műhelyünk előtt csináltunk egy kiskertet, amelyben 3 levendulabokor is van. Utánanéztem, hogyan kell aratni és mikor, hogy sokáig szép maradjon. Ilyenkor június végén, július elején mondják a legjobbnak, ezt az is alátámasztja, hogy most van Tihanyban a levendulafesztivál és aratás. Szóval tegnap nekiálltam megmetszeni a bokrokat. Ezek már többéves levendulák, bár tavaly ültettük be a végleges helyükre, de már nagyobb fás száruk van, így a fás rész felett kell elvágni a szárat. Összefogtam egy-egy fás szárról szerteágazó lágy szárú csokrot, és metszőollóval elvágtam egyenesre. Lényeges, hogy a végén szép formájú maradjon a bokor. Néhány elszáradt fás részt kivágtam, hogy ne legyen annyira sűrű a bokor, jövőre is tudjon fejlődni. 

A műhely előtti kis kert


Levendula metszése

Kis csokrokba kötöztük


Felvittem a padlásra

Kiakasztottam a levendula csokrokat száradni a padláson

Fürdősóhoz fogom felhasználni főként, de karácsonyi ajándék is készül majd belőle. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)