2011. június 26., vasárnap

Kovászos uborka

Koviubi a kertben kovászolódik.

Kovászos uborka: minden nyáron ezt is nagyüzemben gyártjuk, mert imádjuk.  A jó kovászos uborka titka 1 dolog: jó kemény, finom, hibátlan uborkából kell csinálni. Ha az uborka jó, akkor nem lehet elrontani. Ha az uborka rossz, akkor pedig nincs az a szuper háziasszony, aki jó koviubit csinál belőle.
Kovászos uborka elkészítése: megmosom az uborkát, levágom a végeit, és bevagdosom 2 irányból (oldalt). Szépen beleteszem az üvegbe aránylag szorosan. Középre egy csokor kaprot teszek, néhány gerezd fokhagymát is beledobok. Ahány literes az üveg, annyi evőkanál só megy bele. Forralt vízzel majdnem teleöntöm, és a tetejére teszek egy kenyérvéget. Én nem picit szoktam tenni, hanem egy kicsit nagyobbat, hadd kovászolódjon. Egy gyógyszertári faspatulával leszorítom, vagy lehet kapni műanyag kerek leszorítót is háztartási boltban, nekem már olyanom van. Tetejére nejlont teszek, legumizom, és fejre állítom, hogy a só is felkeveredjen, és a kenyér is megszívja magát. Jól alá kell támasztani a tenyeremmel, nehogy kifolyjon. (le is ég a tenyerem a forró víztől mindig). Utána kinyitom, és után töltöm vízzel színültig. Majd visszateszem rá a nejlont, és alufóliát teszek a tetejére. Kiteszem a tűző napra. Naponta 3-4x átpakolom az aktuális legnaposabb helyre. Férjemmel nagy vitában voltunk, hogy 3 vagy 4 napig kell érlelni. Szerinte a 3 napos túl kemény és csemegeuborka ízű, szerintem pedig a 4 napos túl "rohadt". Abban maradtunk, hogy mindig csinálunk 2 fajtát, és ő a 4 napost eszi, én meg a 3 napost. Így szent a béke. 
Kovászos uborka tárolása: Ha készen van, szépen kiszedem az üvegből, leöblítem a saját levében (nem sima vízzel), hogy ne ragadjon rá kenyérdarab, és kisebb üvegekbe átpakolom, majd rászűröm a levét, és úgy teszem hűtőbe. Sokáig eláll, de nálunk sosem marad meg sokáig.

2 megjegyzés:

  1. Ez nálunk is mázsaszám megy ilyenkor. Párom nagy kovubi fun! :D

    VálaszTörlés
  2. Anyukám szerint egy pici ecet kell a vízbe, akkor ropogós marad. Én is így csinálom.

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, hogy hozzászólásoddal segíted a blogom tartalmasabbá és érdekesebbé válását! :)